خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» داستان واقعی و شگفت انگیز والت دیزنی

داستان واقعی و شگفت انگیز والت دیزنی

والت دیزنی


والت دیزنی انیماتور، نویسنده، صداپیشه و تهیه کننده فیلم اهل ایالات متحده آمریکا بود. او شخصیت های کارتونی معروف میکی موس و انیمیشن های جذاب و پارک های موضوعی هیجان انگیز را خلق کرد.


استعداد هنری او توسط یک پزشک در همسایگی اش شعله ور شد و از او خواست در کودکی از خانواده ای فقیر اسب بکشد. در نتیجه، والت در کودکی شیفته طراحی و نقاشی بود و مهارت های خود را با کشیدن کارتون هایی از روزنامه پدرش تمرین می کرد. 


او رکورد بیشترین جایزه اسکار و نامزدی توسط یک فرد به عنوان تهیه کننده فیلم را با 22 برنده و 59 نامزدی حفظ می کند. او دو جایزه گلدن گلوب ویژه دستاورد و یک جایزه امی و جوایز دیگر دریافت کرد.


علاوه بر این، کتابخانه کنگره چندین فیلم او را در فهرست ملی فیلم ثبت کرده است. دیزنی اولین و یکی از سه نفری بود که در سال 2022 در شش رشته نامزد دریافت جوایز اسکار شد.

والت دیزنی افسانه ای در 5 دسامبر 1901 در خیابان تریپ 1249 در شیکاگو به دنیا آمد. پدرش الیاس دیزنی یک ایرلندی-کانادایی بود. فلورا کال دیزنی، مادرش، اصالتاً آلمانی-آمریکایی داشت.


او چهارمین فرزند والدینش بود. هنگامی که او برای کشیدن اسب یک پزشک بازنشسته محلی دستمزد دریافت کرد، دیزنی به نقاشی علاقه پیدا کرد. دیزنی با تکرار کاریکاتورهای صفحه اول رایان واکر که از مشترکان روزنامه Appeal to Reason بود، طراحی را تمرین کرد.

پدر بی قرار او کشاورزی را کنار گذاشت و به کانزاس سیتی، میسوری نقل مکان کرد. او یک دفتر روزنامه صبحگاهی خرید و بچه های خردسالش را مجبور کرد که در توزیع روزنامه به او کمک کنند. 


والت تحصیلات خود را در زمینه کاریکاتور در مدرسه مکاتبه ای در کانزاس سیتی آغاز کرد و بعداً در سمینارهای موسسه هنر کانزاس سیتی و مدرسه طراحی شرکت کرد. در سال 1917، الیاس مالکیت شرکت O-Zell، تولید کننده ژله شیکاگو را خریداری کرد و با خانواده اش بازگشت.


دیزنی در دبیرستان مک کینلی ثبت نام کرد. او کاریکاتوریست روزنامه مدرسه شد و در حالی که هنوز در کلاس‌های شبانه در آکادمی هنرهای زیبای شیکاگو شرکت می‌کرد، تصاویری میهنی درباره جنگ جهانی اول ترسیم می‌کرد. او سعی کرد در اواسط سال 1918 به ارتش ایالات متحده بپیوندد تا با آلمانی ها بجنگد، اما به دلیل جوان بودن او را رد کردند.


پس از جنگ، والت به کانزاس سیتی بازگشت و کار خود را به عنوان یک کاریکاتوریست تبلیغاتی آغاز کرد. او اولین انیمیشن کارتونی اصلی خود را در سال 1920 در اینجا ساخت و فروخت و بعداً راهی جدید برای ادغام لایو اکشن با انیمیشن ایجاد کرد.


والت دیزنی در آگوست 1923 کانزاس سیتی را به مقصد هالیوود ترک کرد و چیزی جز چند وسیله طراحی، 40 دلار در جیب داشت و یک فیلم انیمیشن و لایو اکشن به پایان رسانید. روی اُ. دیزنی برادر والت با همدردی بسیار وارد کالیفرنیا شد و برادران در پشت یک دفتر املاک هالیوود دو بلوک آنطرفتر مغازه راه انداختند.



میکی موس در سال 1928 متولد شد و مهارت های والت برای اولین بار در فیلم صامت هواپیمای دیوانه به نمایش گذاشته شد. با این حال، قبل از انتشار کارتون، صدا بر روی صفحه فیلم پخش شد. در Steamboat Willie، اولین انیمیشن صوتی کاملاً هماهنگ جهان، میکی اولین حضور سینمایی خود را در سال 1928 در تئاتر Colony در نیویورک انجام داد.


دستاوردهای او که در فیلم‌هایی مانند سفید برفی، هفت کوتوله (1937)، پینوکیو، فانتزیا، دامبو و بامبی دیده می‌شود، باعث پیشرفت فیلم‌های انیمیشن شد. پس از جنگ جهانی دوم فیلم های انیمیشن و لایو اکشن جدیدی منتشر شد. سیندرلا و مری پاپینز که دومی برنده پنج جایزه اسکار شد.


این فیلم به‌عنوان یکی از شاهکارهای باورنکردنی و بناهای یادبود نابود نشدنی صنعت سینما شناخته می‌شود که با هزینه‌ای ناشناخته 1499000 دلار در دوران رکود بزرگ ساخته شده است. والت انیمیشن های کلاسیک کامل تری مانند پینوکیو، فانتزیا، دامبو و بامبی را طی پنج سال آینده تکمیل کرد.


استودیوی بربانک دیزنی در سال 1940 به پایان رسید و تیم به بیش از 1000 نقاش، انیماتور، داستان‌نویس و تکنسین رسید. در طول جنگ جهانی دوم، 94 درصد از امکانات دیزنی درگیر فعالیت‌های دولتی خاص بود، مانند تولید فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی برای نیروهای مسلح و همچنین فیلم‌های بهداشتی که وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنان در سرتاسر جهان نمایش می‌دهد.


The Three Caballeros، یک موزیکال دیزنی که در سال 1945 منتشر شد، اکشن زنده و انیمیشن را ترکیب کرد، تکنیکی که او به طور موثر در فیلم‌های دیگری مانند آهنگ جنوب و مری پاپینز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در طول زندگی او، این شرکت در مجموع 81 فیلم منتشر کرد.


مجموعه برنده جایزه "ماجراجویی زندگی واقعی" به دلیل ذهن کنجکاو والت و حس عالی برای آموزش از طریق سرگرمی ایجاد شد. فیلم‌های دیزنی، صحرای زنده، شیر آفریقایی، و وحشی سفید، بینش‌های هیجان‌انگیزی از دنیای موجودات وحشی ارائه کردند و در عین حال بر ضرورت حفظ میراث طبیعی کشور تأکید کردند.


دیزنی موفق به خرید 43 مایل مربع زمین بکر در قلب فلوریدا شد که دو برابر جزیره منهتن است. او دنیای جدیدی از سرگرمی های دیزنی را در اینجا برنامه ریزی کرد، از جمله یک پارک تفریحی جدید، یک مرکز تعطیلات متل-هتل، و نمونه اولیه آزمایشی در سال 1955 افتتاح شد زیرا پادشاهی جادویی دیدنی 17 میلیون دلاری به سرعت سرمایه گذاری خود را دو برابر کرد و تا دهه چهارم بیش از 400 میلیون نفر را سرگرم کرد. متأسفانه، دیزنی تمام زندگی خود را به شدت سیگار کشید و در سال 1966، قبل از اینکه پروژه EPCOT او به پایان برسد، بر اثر سرطان ریه درگذشت.


دیزنی، پیشگام تلویزیون، تولید را در سال 1954 آغاز کرد و یکی از اولین کسانی بود که برنامه های تمام رنگی را در سال 1961 با دنیای شگفت انگیز رنگی خود پخش کرد. در دهه 1950، باشگاه میکی ماوس و زورو شخصیت های محبوبی بودند.


او همچنین در نمایشگاه مسکو، المپیک زمستانی 1960 و نمایشگاه جهانی 1964 کار کرد. 


والت در 13 ژوئیه 1925 با لیلیان باندز، یکی از اولین کارمندانش، در لویستون، آیداهو ازدواج کرد. 


پس از مرگ والت، روی O. Disney رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و رئیس شرکت شد. او به افتخار برادرش و هدفش، نام دنیای دیزنی را به عنوان یکی از اولین کارهای خود به "Walt Disney World" تغییر داد.


دیزنی مردی ساکت و نامطمئن بود، اما رفتاری دوستانه و برون‌گرا در جمع داشت. او استانداردهای بالایی داشت و از افرادی که با آنها همکاری می کرد انتظارات زیادی داشت. اگرچه او به دلیل نژادپرستی یا یهودستیزی مورد انتقاد قرار گرفت، بسیاری از افرادی که او را می شناختند این ادعاها را رد کرده بودند.


در سال مرگش، تصویر او از یک توزیع کننده ارزش های ساده میهن پرستانه به شخصیت امپریالیسم آمریکایی تغییر کرد. در حالی که والت دیزنی یک تاجر درخشان و موفق بود، او همچنین هدف رسوایی‌های متعددی قرار گرفت، که بیشتر آن‌ها درباره اتهام‌هایی مبنی بر ضد یهود بودن و نژادپرستی بود. با این حال، دیزنی طرفداران زیادی داشت که می گفتند او با وجود مخالفانش نه یهودی ستیز است و نه نژادپرست.


با این وجود، او یک شخصیت مهم در تاریخ انیمیشن و تاریخ فرهنگی ایالات متحده است، جایی که او به عنوان یک نماد فرهنگی ملی در نظر گرفته می شود. فیلم های او هنوز در حال نمایش و اقتباس هستند. استودیو و شرکت همنام او همچنان به تولید سرگرمی های محبوب با کیفیت بالا ادامه می دهند.


پارک های موضوعی دیزنی از نظر اندازه و کمیت برای جذب بازدیدکنندگان از سراسر جهان افزایش یافته اند. علاوه بر این، والت دیزنی حامی جدی ساخت مؤسسه هنرهای کالیفرنیا بود، یک موسسه در سطح کالج، یک موسسه حرفه ای برای همه هنرهای خلاقانه و نمایشی، قبل از مرگش در 15 دسامبر 1966.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده