خرید از سراسر دنیا


» روایت هادی رمضان‌پور از فیلم

روایت هادی رمضان‌پور از فیلم

روایت هادی رمضان‌پور از فیلم "سهولان"


هادی رمضان‌پور می‌گوید در فیلم "سهولان" در کنار نشان دادن سختی کار کولبری و سرما و جبر زمان، فضا و جغرافیای زیبایی استان کردستان را نیز به نمایش گذاشته است.

فیلم سینمایی "سهولان" به کارگردانی هادی رمضان‌پور برای رقابت با آثاری از کشورهای دیگر به جشنواره بین‌المللی فیلم ماربیا در اسپانیا راه یافته است."سهولان" فیلمی اجتماعی درباره مردمان کردستان است که به خاطر شرایط مجبور به کولبری می‌شوند. نقش آفرینان این فیلم امین تارخ، ثریا قاسمی، علی رام نورایی، ندا قربانیان هستند.

این فیلم سال 98 ساخته شد و تقریباً 60 تا 70 درصد فیلم به مشکلات مردم کردستان که مجبور به کولبری میشوند، می‌پردازد، شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی است و عمدتاً در فصل سرما بیکار هستند و برای این که بتوانند مخارج زندگی و معیشت خود را تأمین کنند با مبالغ بسیار اندکی به سمت کولبری سوق داده می‌شوند و چون مجبور هستند این کار را انجام می‌دهند. این مسئله در عشق و زندگی آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. ریشه داستان با ماجرای کولبران شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

رمضانی در گفتگو با هنر آنلاین درباره استفاده از بازیگران چهره نیز بیان کرد: جالب است که بدانید برای ساخت این فیلم بسیار اذیت شدم و اکثراً می‌گفتند چرا از بازیگران چهره استفاده نمی‌کنید، به نظرم رسید که انگار چهره جدیدی متولد نمی‌شود، به همین جهت من شخصیت‌های اصلی را از بازیگران کرد انتخاب کردم و سایر بازیگران نیز مدت‌ها با همراهی مشاور، زبان کردی را یاد گرفتند. در استان کردستان 12 نوع گویش کردی وجود دارد که برخی برای خودشان نیز غریب است. بنابراین ما از مربی استفاده کردیم تا به آن لهجه مدنظر برسیم. جالب است که وقتی از خودشان نظر می‌خواستیم باور کرده بودند که بازیگران ما کرد هستند.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

تگ ها :   خبر هنر سینما
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده