خرید از سراسر دنیا


» برپایی دوره‌های آموزشی تجاری‌سازی صنایع‌دستی

برپایی دوره‌های آموزشی تجاری‌سازی صنایع‌دستی

برپایی دوره‌های آموزشی تجاری‌سازی صنایع‌دستی- به میزبانی موزه فرش | لزوم توجه به الزامات تجارت جهانی


طی سال‌های گذشته، نمایشگاه‌های متعددی در زمینه صنایع‌دستی با هدف نمایش محصولات دارای نشان مرغوبیت یا فاقد این نشان برپا شده است که البته میزان فراگیری این رویدادها چندان قابل‌توجه نبوده و تنها معطوف به همراهی برخی برندهای نامدار در این عرصه شده است.


این در حالی است که جریان تجاری‌سازی صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و رساندن یک کالا یا محصول به مرحله دریافت نشان مرغوبیت می‌تواند فرصتی به‌منظور گشوده شده درهای تجارت جهانی و توسعه صادرات در این حوزه باشد.


طی روزهای اخیر و البته در روزهای آینده، مجموعه کارگاه‎هایی در ارتباط با موضوعات حوزه صنایع‌دستی ازجمله تجاری‌سازی محصولات در موزه فرش برگزار می‌شود.



بدون شک یکی از موضوعات مهم در تحقق این امر، جریان برند سازی منطبق با اصول و استانداردهای بین‌المللی خواهد بود که نه‌تنها در راستای هویت بخشی به محصولات نقش بسزایی ایفا می‌کند که درعین‌حال تضمین‌کننده اعتماد مصرف‌کننده و نمادی از کیفیت، انحصار و خاص بودن یک محصول است.


تجاری‌سازی و برندسازی صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین الزامات برای رونق تولیدات این حوزه است حال‌آنکه صنایع‌دستی با توجه به زیبایی و جاذبه‌ای که دارد می‌تواند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های جهانگردی و جذب گردشگر به‌حساب آید و تأثیرگذاری مؤثر و مستقیم در صنعت گردشگری، هم به‌عنوان قابلیت گردشگری و هم به‌عنوان جاذبه گردشگری و توسعه فرهنگ و هنر هر کشور داشته باشد.


به‌هرروی، تجاری‌سازی و برند سازی محصولات در حوزه صنایع‌دستی یکی از ضروریات و الزاماتی است که باید در خصوص همه صنایع‌دستی اجرا شود اما در این میان در گام اول صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بومی و ویژه هر منطقه و استان باید شناسایی و به‌عنوان برند ملی معرفی شوند.


منبع : هنر آنلاین honaronline.ir




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده